Första lektionen

Dåså har jag haft min första gehörslektion. Tack Irene för allt jag lärt mig hos dig, jag ska försöka tenta av den här kursen på onsdag och börja med gehör 3. Upplägget är en nivå per termin men den första nivån baseras på de nivåprov vi gjorde förra veckan. Men att börja öva slagscheman i 6/8 igen och läsa ta ta ta ta  takataka takataka all over igen känns som lite onödigt så jag hoppas det går bra på onsdag. Det jag måste öva på till dess är solmisationen, do re mi fa so la ti do. Jag är van vid att bara sjunga noterna eller möjligtvis 1 2 3 4 osv men nu får man lära sig något nytt och det är ju alltid uppskattat.

Det jag saknar här på Berklee är en naturlig samlingspunkt, som Kårhuset eller foajén i Piteå, t.o.m. Valdinosrestaurangen med sin halvgoda mat men bekvämligheten att bara svänga förbi och ta en kaffe under en paus.

Igår kväll träffade jag Louisa från portugal och Gabriela från Schweiz (efter det här inlägget behöver jag inte kalla de för namn passande karaktärer i någon roman typ de tre musketörerna för nu vet ni var de är ifrån, haha). Vi satte oss på b-good och jag fick en gratis veggoburgare fast jag inte hade beställt någon mat eftersom Louisa råkade ta en annan tjejs kalkonburgare, hahaha. Så när veggoburgaren kom insåg hon vad hon åt på vilket inte var någon katastrof eftersom hon inte är vegetarian och den rättmätiga ägaren till kalkonburgaren som passerade Louisas system vid det laget fick en ny. Så kvar fanns en veggoburgare som ingen ville ha. Den satt fint. De har schysst mat, istället för pommesfrites får man typ grillade potatis eller morotsstänger, himla najs. Allt är hemlagat med bra råvaror, så det är verkligen ett bra alternativ för de gånger man får cravings efter en burgare.

Efter att vi ätit och var mätta och belåtna gick vi en lång sväng runt stan, längs med Newbury Street, genom Public Garden och sen vidare till gator jag inte kommer ihåg namnet på men ett par timmar gick vi iallafall. Det var en lagom ljummen kväll, uppkavlade jeans och skjorta räckte fint. Det är fantastiskt exotiskt med  värme och mörker samtidigt, det får vi ju inte så mycket av i Sverige så det är skönt att få njuta av här.





Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0