Aaaah.

Luisa haffade mig i korridoren, inspirerade mig att ta mig till övningsrummet och iallafall försöka peppa mig inför att göra auditionen iallafall. Men nej. Jag är fullständigt opepp. 

Så skönt ändå.

Men tänk vilken skillnad det kan vara mellan olika sånglärare, allt var rätt med denna. Och hade det inte varit för Luisa som hjälpte mig ta reda på en bra lärare via en vän hon har som har gått här på skolan ett tag och vet lite om vilka lärare som är något att ha så hade jag nog suttit fast med den där andra.

Charles Sorrento har jobbat som sånglärare i 27 år. Hans kontor var inrett med eftertanke och han själv är 61 år men ser ut som 50 och älskar att undervisa. Han satte sig ner och tog sig verkligen tid att ta reda på vem jag är och vad jag vill ha ut av min tid här. Han lyssnade på mig när jag sjöng och sa att jag ska fortsätta med det jag gjort hittills eftersom det uppenbarligen funkar och så ska han hjälpa mig få min röst "sparkling" som han själv uttryckte det, haha.

När han var student och bestämde han sig för att ha alltid skulle bry sig om sin framtida studenter. 

Under den här halvtimmen hann han ta reda på det mesta om mig, jag fick prata om vad jag vill och vem jag är, fick också veta att han inte gillar att äta på restaurang för han vill veta vad han äter, han odlar, han tycker inte man ska skämmas för att ta betalt för konstnärligt arbete och han har varit lyckligt gift i 37 år. Frugan hann dessutom ringa under vårt samtal, vilket jag hörde på hans "men hej lilla snuttepluttedu"-röst. Jag berättade att jag var nyförlovad och gärna tog emot tips om hur man får ett minst 37 år långt lyckligt äktenskap varav hann grattade varmt och jag berätta lite om William.

Jag känner mig sjukt inspirerad nu. Sjukt.

Sååå underbart!

Nu åker jag hem och tar kväll.

Kommentarer
Postat av: Venla

Vad kul att det ordna sig med sånglärare och att han verkar guld som du ska ha nu! Det är så viktigt att man klickar! Jag fick just reda på att jag ska få sjunga för Anna i år också, jättekul! Nu ska jag snart iväg till skolan och ordbajsa lite med lua-gruppen! Hörs snart, jag har varit lite dålig på att hänga på skype sista tiden känner jag. Ha en fin dag! Kram Venla :0)

2008-09-16 @ 09:12:59
URL: http://venla.blogg.se/
Postat av: Anneli

verkar ju vara en asbra lärare!!! kul!

jag hade min första klassiska sånglektion idag.. kändes inte jättekul. mycket prat och mycket lite sång. inte bra. måste göra nått åt det jag med.

jag är ju dålig på att vara inne på skype har jga märkt... måste ändra på det också.. kram!

2008-09-16 @ 09:50:54

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0