Som söndagar ska vara

Vaknade tio över ett. Kan förklara det med att jag somnade vid 04:00 i morse.

Pratade med William på skype och tog mig sen till Trident Booksellers&Cafe på Newbury St. för frukostdejten med Luisa och Gabriela halv tre. Jag vet, sent. Men realistiskt, haha.

Det var ljuvligt oktoberväder, eller faktiskt inte alls oktoberväder som jag är van vid men jag tycker definitivt att det ska vara sånt här väder i oktober; sol som värmer, klarblå himmel, frisk luft så att man slipper svettas, ingen jacka nödvändig och torrt på marken. På Newbury street hade en jazztrio bestående av piano, bas och trummor slagit sig ner och spelade på trottoaren. Mycket stämningsfullt.

Frukost följde och Jörn från Tyskland, Samson från Saint Louis och Vicky från Mexico var också med så vi var ett gäng. Heather från meditationsgruppen och min jazzlab var vår servitris så det var en riktig Berkleestämning rakt igenom. 


Jazztrion på Newbury Street.




Luisa med sin "Truck driver´s stop"-breakfast om jag nu kommer ihåg det rätt. Inget för Anna Skipper.


Och in i övningskorridoren. Imorgon är det nämligen Columbus Day och då är skolan stängd så vill man få något gjort innan tisdag är det dags att passa på nu.


All övningsentusiasm jag lyckades uppbåda. De är ju inte direkt sexiga, de där övningsrummen.







Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0