Nu kom jag på vad det var!

I söndags när vi åt brunch på Bookseller´s så beställde jag in en latte. De andra i mitt brunchsällskap tittade förundrat på min latte och sa kommentarer som "wow", "oh that looks nice", "wohoo" osv. Över en vanlig latte? Det enda märkvärdiga med den här var att den var gjord på dubbel espresso, som jag vill ha den.

Men så för en liten stund sen kom jag på vad det var.

Den var serverad i glas. Det höga, genomskinliga latteglaset som är så välbekant för somliga av oss men knappast här i Boston, USA där all kaffe serveras i pappmuggar med lock.

När får de någonsin skåda den inbjudande chokladbruna nyansen av espresso blandad med krämig, skummad mjölk och ett lätt lager skum på toppen?

För dem såg det ut som en dessert.


En annan latte:

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0