Jag längtar...


...efter vintern. Det vore kanske naturligare att säga Indien här men det är ju så nära att det känns verkligt och dessutom har jag ingen aning om vad jag har att vänta av själva landet så det är mest människorna (särskilt Ella) som jag längtar efter på den fronten. Så jag kan gå över till det jag dagdrömmer om när ingen ser, vintern och Norrland. Jättemycket.

Kyla, tystnad, snö, stjärnklara kvällar och nätter med månljus, knarr under fötterna, varma kläder. Glögg. Mys. 
Men kanske längtar jag ändå mest efter just tystnaden, den där som man bara kan få när snön ligger tät. Särskilt i Norrland. Ibland när jag mediterar tar jag mig till 20 minusgrader med gnistrande snö och jag njuter av att känna kylan i mina näsborrar.


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0