Bilder från min höstpromenad och veckan som varit

Bara så ni ska få någon uppfattning om hur höstvädret är här i Boston:


Boylston street i eftermiddagssol


Prudential building i höstsol


Utanför Symphony Hall i tisdags kväll.


På väg hem i fredags.


hemåtpromenaden.




Fenway park, Red Sox hemarena i horisonten till vänster.


Höstfärger.




Här vid Kenmore square som ligger nära Fenway Park kan man köpa sina Red Soxbiljetter.


Jag ute på balkongen i förmiddags när jag kände på temperaturen.


Från promenaden i eftermiddags. VOLVO! Observera amerikanska flaggan på varenda bil.


Typisk gata med hus. Och bilar. Och elledningar.


Fet elledning. Och andra.


Buddisttempel och taxibil.


I närheten av Boston College.


Så helt plötsligt: Chestnut Hill.


Hunden uppfattade jag på husses rop som att hon hette Lizzie och hon tog sig ett litet dopp innan hon beslöt sig för att springa efter husse.




På den här parkbänken satt jag och njöt av värmen.




På väg hem igen. Utsikten från Beacon Hill tar sig inte på bilden men det var häftigt.


Ett tecken på att det är val snart.




Blev också uppraggad av två mormoner som berättade att profeten lever och finns här på jorden och talar med oss två gånger om året och undrade om jag var intresserad av att veta mer om Jesus Kristus. Jag svarade att jag är trygg med min tro. Var inte ens otrevlig.





Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0