Väderprognos Boston

Det är kallt. Hela dagen har det varit kallt. Luisa stackarn var i chock när jag mötte henne vid halv två, för första gången i sitt liv insåg hon varför man behövde mössa. Det verkade så konstigt för henne att man skulle behöva täcka håret men nu insåg hon ju att det var öronen och kinderna som blev mest kalla, så kalla att de nästan gick att plocka av och en mössa skyddar ju de delarna. Portugal är ju lite annorlunda i november. Hon skulle inte gå hem förrän hon köpt vinterkappa, något hon nog heller aldrig ägt tidigare.

I min lägenhet är det kanske lite kyligt på golvet men annars fungerar värmesystemet helt ok. Men min ena rumskompis har legat med huvudvärk hela kvällen på grund av kylan och hennes mamma och moster och deras väninna går omkring med mössa och jacka i lägenheten. De är alla från latinamerika.

Jag har grundat rätt bra alltså med mina 24 år i Sverige varav de senaste 3 åren i norrbotten.

Men det är faktiskt riktigt kallt idag. Torr, kall luft. Moln har vi inte sett i Boston sen i lördags då det var tillräckligt varmt för att gå i tunna gardinbyxor och tröja. Idag promenerade jag hem med händerna i jackfickorna eftersom det här med vantar ännu inte kommit med i den dagliga outfiten, men det är nog dags nu. För vantar alltså.

Dagens outfit kommer ni (man ska aldrig skriva aldrig så det gör jag inte men det är det jag menar) sällan få se i den här bloggen. Kanske för att kläderna jag har ofta är flera år gamla och affärerna har gått i konkurs eller hette något så dumt som Hennes & Mauritz, jag menar, vad är det egentligen? Och nej, de flesta kläderna är inte flera år gamla men de som är det är jag väldigt stolt över. Det är nämligen inte vanligt med sådana rariteter på människor som bloggar nuförtiden.



Kom visst in på ett sidospår där på slutet men det måste ju bero på att klockan är hela 23:08 (oj, ja) här i Boston och jag ska sova.

Svenskt lösgodis eller kaffe (starkt som f-n typ Skånerost, Forza eller dylikt) går förresten bra att skicka till:

Linda Niska
1137 Commonwealth Avenue #3
Boston, MA 02134

Tack, ser fram emot det! :)

Kram o godnatt!


Kommentarer
Postat av: W

Ah, gamla grejer eller nya spelar ju ingen roll. På dig ser ju allt bra ut!Och om man verkligen tycker om vissa kläder varför ska man då slänga dem? Det är ju ändå du som bär dem o inte någon annan.

2008-11-20 @ 14:02:44

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0