Svett, jetlagsrester och plugg

Idag skulle jag ha haft ensemble efter meditationen men den var inställd, måste erkänna att det var ganska skönt ändå för då hann jag med att skriva ut lite grejjer (grejjer = noter från en cd-skiva jag fick av en lärare för ett par år sedan, fullt lagligt förstås). Dessutom kom jag hem tidigt och hann med en skypedejt med W innan  jag stack och tränade.

Jag tror förresten att jag skulle kunna starta en blogg om återställning mellan tidszoner, eller s.k. jetlag.
I tisdags somnade jag ju 24:00 och tyckte jag var jätteduktig eftersom det var en lite normalare tid än måndagens och tisdagens 19:30-insomningar, men när jag igår kväll gick och la mig vid 20:00 och somnade strax därefter så insåg jag att det inte är över än. Men jag försökte  att hålla mig vaken, jag lovar. Jag låg i sängen med intentionen att jag skulle läsa ett par timmar. När sen ögonlocken fick märkliga blytyngder från ingenstans efter 1 1/2 sida så bestämde jag att jag INTE skulle somna. Jag skulle ju läsa ett par timmar som jag bestämt! Så jag stirrade på orden i boken men kunde för mitt liv inte förstå vad de betydde. Jag stirrade på orden igen, ögonlocken sänktes, jag stirrade på nytt och spärrade upp ögonlocken men till slut fick jag känslan av att jag blundade fast ögonlocken var uppe.

Jag fick erkänna mig besegrad. La ifrån mig boken och släckte lampan och strax därefter föll jag i djup sömn till kl.07:00 imorse.

Nu ska jag släpa min svettiga lekamen in i duschen och därefter väntar plugg inför harmonilära-midtermprovet imorgon förmiddag. Tack vare träningen tror jag nog att jag kommer vara vaken ett tag till. Det skulle ju helt klart underlätta för mitt provresultat imorgon menar jag.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

låter lite som min kropps önskade sovtider, utan påverkan av jetlag, men av långa och mååånga arbetsdagar. Tre arbetsdagar till sen får jag SOVMORGON på måndag innan intensiv övningsdag, orgelkonsert närmar sig med stormsteg.

Lycka till med harmoniläran!

2008-11-14 @ 07:42:38

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0