En svinigt kall dag med blåst och sånt.

Idag har jag och Gabriela officiellt utsett Boston till en kall plats. Om svensken och schweiziskan fryser så måste det vara så. Luisa bestämde sig för att The North Face var rätt plats att hitta en vinterjacka på så vi begav oss ut på jakt efter affären som vi visste låg någonstans på Newbury street. I sin desperation och utan att riktigt informerats om att the north face är ett internationellt klädmärke hugger hon tag i första bästa människa med en jacka på sig av tidigare nämn märke och frågar var affären ligger, fast på ett väldigt kontinentalt sätt.

Luisa (med pekfingret riktat mot mannens jacka och ett portugisiskt framåtlutat kroppsspråk, charmigt men otajmat):
- Ey, where did you...where..hrm..tell me, tell me where is that store?


Mannen med jackan från the north face:
- Sorry, I´m just a tourist... (rusar iväg och kastar blicken bakåt mot oss, kanske för att kolla så att vi inte följer efter...)


Det var väldigt roligt, det var det. Väl inne i affären (som kvinnan på trottoaren som råkat höra konversationen mellan Luisa och den stackars turisten snällt informerade oss om vägen till) tog det bara 50 minuter för Luisa att hitta Den Perfekta Jackan. Vissa ska inte ges för många valmöjligheter, så är det bara. :)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0