En liten lunchpaus i tillvaron och en sopa till lärare

Jag älskar att ha tid över att komma hem en stund på dagen, även om det bara är en liten lunchpaus. När jag avslutat samtalet med Skandiabanken angående mitt kort så ska jag bege mig till arrangeringslektionen, den är soft. Det är överlag en bra dag idag förutom läraren på jazzlabben som gör mig galen.

Hon är den typen av lärare som letar fel och påpekar de mest elementära sakerna. Det är intressant eftersom jag har tre olika sånglabbar och kan jämföra lite hur de olika lärarna tänkter och tycker kring ens framträdanden varje vecka. Hon kan påpeka saker som "märkte ni andra att hon sjöng fel text när hon kom in efter solot?" och sen säger hon "tänk på att öva så du sjunger rätt text". Nähä, det har ingen av oss någonsin förstått att man ska tänka på! Hon har inga förväntningar på någon av oss och jag och mina två klassisar prioriterar därav kursen lägst av alla medans vår lärare tycker jazz är det viktigaste i världen. Men seriöst, hur kul är det att gå till en lektion och sjunga när läraren inte tror att man kan något överhuvudtaget. Hon talar öppet illa om andra genrer och musik idag och det visar ju hur mycket hon respekterar andra musiker än jazzmusiker. Hon är en riktig tant helt enkelt. Eller Jazzpomperipossa kan man säga. Brr.

Kommentarer
Postat av: Venla

haha, jazzpomperipossa ska jag komma ihåg, bra uttryck! :)

2008-11-24 @ 21:59:53
URL: http://venla.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0