Dagens i-landsproblem - en sammanfattning

1. Här kommer man hem från träningen och ser fram emot att se det senaste Höökavsnittet på svt.se/play och så är det tekniska problem. Avsnittet kommer inte kunna läggas upp förrän imorgon.

2. Inte nog för att det är svårt att hitta gott kaffe i USA, det är dessutom snordyrt. Idag hittade jag ett lite dyrare kaffe som dessutom såldes i en förpackning som nästan var vaacumförpackad och innehöll över 300 g till skillnad från de övriga paketen som innehåller typ 270 gram kaffe och kostar 6-8 dollar. Helt galet. Det här paketet kostade 9 dollar och så 2 dollars rabatt dagen till ära = 7 dollar. Men det luktade faktiskt himmelskt. French Roast är det absolut starkaste man kan få här.

3. Tänker man att det skulle vara gott att ha lite te hemma så får man se upp. Det kostar 3-4 dollar för ett paket med 20 påsar.

4. Min Loréalansiktskräm tog slut i Indien. Hittar den inte här. Den var helt fantastisk. Blir Alg-Börjes hudlotion i ansiktet till jul helt enkelt.

5. Jag hann inte till meditationen idag eftersom jag efter 20 meter på min promenad dit insåg att jag hade så sjukt mycket skavsår på höger häl av mina nya stövlar att jag inte kunde gå någonstans utom till affären och köpa skavsårsplåster, det bästa jag kunde hitta. När jag köpt det fick jag ändå gå en bit för att hitta en lämplig, inte så offentlig plats, att sätta på detta plåster. Det blev innanför dörren till gymmet. Helt plötsligt kunde jag sluta halta och spänna hela min högersida på grund av smärtan, vilken befrielse.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0