I den perfekta världen...

...skulle det vara hur enkelt som helst att fylla i ansökningar till utbytesprogram i USA. Inte nog med att anmmälningspapperen är asmånga, de skrivs inte ut snabbt heller. Skumma förklaringar och benämningar, oklart vilka universitet som har vilka utbildningar osv. Varför kan det inte bara stå: Jaså Linda, du vill studera sång. I USA? Ahaaa, då har vi de här förslagen till dig! I ett år sa du? Och du är LTU-student...hmm..ja titta här vad vi hittade! Om du skriver under här bara så skickar vi iväg det imorgon!
Nej du, nu är det länkar hit och dit med massa olika information. Suck. Jag blir så trött. Jaja, jag har iallafall skickat iväg en beställning på en bärbar dator med tillbehör idag så nu ska jag slippa ha dokument, bilder och musik på typ 3 olika datorer. Skönt att slippa gå hem och maila iväg ett arbete till mig själv bara för att kunna jobba med det i skolan... Aaaah. Fråga inte vad det är för dator, det är en Acer, så mycket kan jag svara på. Nåt om inbyggd webbkamera, dvd-brännare och trådlöst nätverk. Jaja, det verkade mycket bra för knappt 6000 kr. Resten ser ni här.
Den är "hetast just nu"... Slängde med en bluetoothadapter, en trådlös mus och något annat skräp, typ en väska medans jag ändå var igång. Det är väl så man gör?

Nu ska jag förbereda lektionen med min övningselev, blir kanske en lätt hädelse mot copyrightlagen eller så... Josse kom ju som sagt tillbaka till Pite igår, efter en termin i Brighton och två veckor på Thailand. Solkysst är hon allt och ikväll räknar jag med att hjälpa henne bära lite kanske. Eller bara fika, vad vet jag? :)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0