Vad kan jag säga, vad kan jag säga.

Det är meningen att jag ska sitta med slutprojektet i arrangering och börja skriva in det i Finale. Om någon som läser detta har arbetat med Finale så vet ni att det kräver sin dos tålamod och framförallt tid. Så eftersom arret i stort sett är klart som ljudfil så hade jag tänkt att börja ikväll så att jag kan ägna helgen åt det utan att det blir som förra gången då jag satt och noterade det tills det var dags att gå till lektionen. Visserligen resulterade just det exemplet ändå i ett A, men för min egen skull tänkte jag ta det lugnare nu.

Så varför sitter jag inte med Finale öppet då?

Varför sitter jag och dricker Shiraz som jag hittade för $2,50 på Trader Joe´s och slösurfar?

Varför känner jag mig helt plötsligt jättejättetrött och vill inte alls? Eller vill vill jag ju, men det jag vill är egentligen att öppna Logic och fortsätta leka med R&B-låten jag satte igång med igår...

Jag skrev förresten en jättesmörig jullåt i tisdags, det var ett harmoniläraprojekt och då tänkte jag att man får passa på att ha kul. Är det någon som vet hur man gör om man vill lägga upp den här på bloggen, en mp3-fil alltså? Slutklämmen på låten är "Sparkling snow turns into fire, it´s spring in christmas time" - jag är så stolt.

Sen måste jag nämna att jag fascineras av uppdelningen här i USA, eller grupperingarna kanske snarare är rätt uttryck. Är man afroamerikan hänger man med afroamerikaner, är man korean hänger man med koreaner, har man rastaflätor hänger man med alla andra rastafaris och åker till Jamaica på studieresa med jämna mellanrum... Är man svensk försöker man verka osvensk och hamnar lite överallt men man köar fortfarande snällt och blir irriterad när tidsscheman inte hålls och ingen tar ansvar. Jag trodde det bara var i filmer det var så, naivt av mig.

Men om jag skulle ta och åtminstone skriva text till arrangeringsprojektslåten, det borde ju kunna gå bra nu efter ett par glas rött.

Må gott!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0