Pissväder och kursavslut

Ni som har upplevt kyla och vinter någon gång den senaste månaden har kanske glömt hur pissigt det kan vara med värme. Men så här kan det vara:

Det är december. Det är 3 plusgrader ena dagen, minus tio nästa och sen är det helt plötsligt 17 plusgrader. Och när det är 17 plusgrader är det inte bara varmt, det regnar också. Det är så pissljummet och fuktigt överallt att man knappt känner skilnad på regn och svett. På tal om svett så har dessa kroppsodörer en tendens att förstärkas i regnväder och det är fullständigt vidrigt att vara inomhus tillsammans med andra som just kommer utifrån. När man går hem är skorna så fuktiga att man slipper väja för vattenpöler eftersom det inte gör någon skillnad, tvärtom kan det vara skönt att få uppleva kyla någonstans på kroppen eftersom det inte finns en enda sval vindpust någonstans, bara regn regn och regn som duggar tätt och tränger in i alla skrymslen och vrår som finns att hitta.

Men nu har jag iallafall klarat av en kurs till för terminen så jag har mycket mer tid att vila och ta det lugnt med min stackars rygg ikväll.

Här kommer en liten sammanfattning av de kurser som är över och de som ännu väntar:

Jazz lab - slut i måndags.
Funk ensemble - slut igår.
The Selfaccompanied singer - slut igår.
Awareness training for musicians - slut igår.
R&B lab - slut idag.


Kurser som ännu inte är avslutade:

Arrangering - final test på måndag.
Voice - proficiency test på tisdag.
Ear training - final test på tisdag.
Harmony - Final test på onsdag.


Så om 6 dagar och 19 timmar är jag klar för terminen! Heeeeeelt galet. Sen blir det ett par dagars vila/städning/packning innan det bär av till Sverige nästa lördag! :)





Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0