Nikita behöver en fodervärd!!

Det här är Nikita, min älskade kissekatt som är 14 år (eller 13, det är lite oklart). Hon är en väldigt speciell katt som inte alls tycker om småbarn. Innan jag tog över henne i maj 2006 så bodde hon hos min ena syrra och hade bott där sen hon var omkring ett år gammal. På grund av att det var en barnfamilj så var hon väldigt osocial mot folk och kunde fräsa mot de som kom för nära. Min syrra var den enda som kunde plocka upp henne i stort sett. När min syster fick bebis 2006 vågade hon inte ha kvar Nikita eftersom hon kunde ge sig på lilla Wilma när hon var nere på golvet, de funderade på att avliva Nikita men istället fick hon komma upp till norrland och bo hos mig. Sen hon kom bort från barn så är hon fortfarande lite reserverad mot nya människor men fräser inte längre utom i situationer där nästan vilken annan katt som helst känner sig trängd, hon är väldigt kelig och social och hennes enda minus är att hon börjar dregla när hon spinner mycket... :) Jag tror Nikita kommer bli en riktigt gammal dam, hon är så otroligt fin för sin ålder och ingen som har träffat henne har kunnat gissa att hon är så pass gammal. Hon är en riktig innekatt, uppvuxen i lägenhet, men det senaste året när jag bott på bottenvåningen har hon fått gå ut genom det lilla köksfönstret då och då, men hon är bara ute korta svängar i taget och äter, går på lådan samt vilar inomhus.

Problemet är att jag ska till USA ett år och plugga. Jag åker nästa lördag och har ännu inte hittat någon som vill ta sig an Nikita tills början av juni 2009. Vet du någon eller är du kanske själv en kandidat? Det får inte vara en barnfamilj och hon behöver få leva som en innekatt även om hon kan vara ute korta stunder i taget. Jag betalar alla kostnader vad gäller mat och kattsand m.m. Perfekt för den som vill prova på hur mysigt det är att ha en kissemiss!

Just nu befinner sig Nikita i Åkersberga norr om Stockholm. Maila om du är intresserad! [email protected]



























Ps. hon kan snarka rätt högt ibland...

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0