Hungrig? Jag rekommenderar:

Frossa i räkor och hemmagjord guacamole.



Lägg till ägg om du vill ha något matigare. Brödet på bilden är Pågens "Njuta", ett rostbröd som innehåller mer fullkorn än det vanliga vita formbrödet. Men det funkar med i stort sett vilket bröd som helst... Personligen föredrar jag vad jag kallar riktiga räkor, det vill säga såna man själv tinar och skalar. De har mycket smak och konkurrerar lätt ur de osmakliga burkräkorna.

Servera med en stooor sallad med blandade blad!

Guacamolen är väldigt lättgjord, brukar ta 2-4 advokado, 1 dl gräddfil och 1-2 vitlöksklyftor. Mixerstav är en höjdare. Salta och peppra - klart! (Självklart kan man ha i chili och lök också, men det går utmärkt såhär...)



Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, vad det såg gott ut!

2008-08-19 @ 14:45:44
URL: http://juisy.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0