HejdåSverigefika och konfirmation

I fredags åt jag, william och josse middag efter att vi hämtat w på arlanda. Det blev en ypperlig måltid på Stekhuset Oxenstiernas, och jag utnyttjade förstås min 50% rabatt... :P Det är bra att flytta lite då och då, många fina erbjudanden dimper ner i brevlådan.

Igår hade jag mitt fika och det var härligt att samla william, Ella, Matilda, Ann-Sofie, Jocke och Linda under mitt (mina föräldrars) tak. Jag njöt. Det var underbart att William och Ella fick träffas, ä n t l i g e n!

När Linda dragit iväg på nästa Hejdå-grej och Matilda och Ella dragit iväg för middag och Mamma Mia! så började vi som var kvar (Jocke, ann-sofie, jag och William) planera middagen. Hittade en flaska gott vin i pappas vinförråd också som höjde maträtten ytterligt, trevligt trevligt. Jag och William avslutade kvällen med att titta på "Samtal med Gud" och dricka sjuka mängder vatten för våra magars skull. De ska då alltid göra allt samtidigt.

Idag konfirmerades min svågers son Marcus i Österåkers kyrka så jag och W cyklade dit och sen ner till Österskär (eller östhammar, österåker, österhamn och säkert några fler namn som William kallat Österskär när han famlat efter det rätta namnet...) där mottagningen var på båten Rödlöga, där syrran jobbar i vanliga fall. Den smörgåstårtan säger jag bara. Mums.

Efter att ha totaldäckat i soffan ett par timmar börjar det väl bli dags att stoppa något i magen och sen börja fila på stipendieansökningar. Ojojoj. 6 dagar kvar.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0