Hej Boston! Nu jävlar!

Rubriken är väldigt självsäker, jag vet. Men så här ligger det iallafall till:

Jag kom fram till Red roof inn för ungefär en timme sen, efter att ha varit på resande fot i 12 timmar. I min värld borde klockan vara ungefär fem på morgonen nu men här är den ju bara 11 på kvällen så jag kommer i säng rätt tidigt jag. Tror ändå det går bra det här, jag är inte så farligt trött än.

Men fatta, jag är liksom i Boston nu!

Iallafall. Jag var nog rätt trött när jag steg ur taxin ändå för jag glömde betala innan jag klev ur. Han följde snällt den tokiga turistens annorlunda taxivanor och tog ur väskor och sånt innan jag betalade, haha. Men han fick lite dricks så det jämnade nog ut sig.
 
Tänk förresten att flyga med Air france 2 ggr på samma dag, först till Paris och sen därifrån till Boston. Skaldjurspaté och vitt vin, kycklingsallad och morotskaka. Camembert. Jag gillar´t, som Ella skulle sagt.

Imorgon ska jag nog ut och göra stan. Det serveras ingen frukost här så när jag vaknar kommer jag få rätt bråttom att hitta något tror jag (alla som känner mig vet att jag blir lite...hrm...ur balans utan frukost). Håller på och läser senaste Dennis Lehane-boken och de böckerna utspelar sig ju i Boston, vilket i sig är lustigt eftersom jag läst varenda en de senaste 4 åren utan att reflektera över det förrän nu. Det är iallafall roligt att känna igen gator och områden i boken, även om jag bara stirrat på dem på Google map. Tills nu. Genom boken har jag förstått att det ska finnas en stor park som är 11 km promenadstråk att gå runt. Najs.

Imorgon har jag någon liten plan på att checka in på Berklee också även om jag kan vänta till måndag. Vi får se.

Nämnde jag förresten att det var 25 grader varmt och fuktig, härlig sommarluft när jag klev ut i friheten ikväll? Nästa vecka ska det bli runt 30 grader sa Sara. Sommaren var visst inte över ändå!

 Och förresten, skaffa Skype nu så vi kan prata. William, det gäller särskilt dig. :P

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0