Ambassadtugg

Om du någon gång varit på indiska ambassaden som är belägen nära drottninggatans alla kaffeställen och affärer och där det tyngsta hindret att komma in är att plinga på ett par ringklockor så vet du att det är en ganska obyråkratisk affär att skaffa visum. Fixa, kolla, klart. Om du skaffat visum till USA så vet du att amerikanska ambassaden är en stor grå massa med vakter, staket och opersonlig design, Mr. Fallos har varit där på sin höjd, belägen i ett av sthlms vackraste områden. Men än har jag inte kommit in där, bara stått i kö utanför. Är på väg till indiska ambassaden nu för att hämta ut passet, det bara måste gå. Ska trycka i mig en macka på väg till amerikanska efter det. Det är ändå 3 timmar efter frukost.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0