Hotellfrukost, fika och kultur i höstsol

Japp. Det är min lördag det.

Började med att jag vid niotiden, efter 4 timmars sömn, gick med Emelie ner på Stadshotellet och intog en superb hotellfrukost. Solen sken och färgerna sprakade, temperaturen var så där höstligt sval och frisk. Därefter var det dags för Ann-Sofie och Lisas konsert i Piteå Stadskyrka, så vi spatserade helt enkelt över gatan och in på bänkraden kan man säga. Konserten var verkligen jättefin, mycket kärlek. Särskilt om man redan var inne i ett höstrus som jag.

Därefter kallade kaffet på Wayne´s och helt plötsligt var klockan 13. Då skulle Sara Thuresson sjunga i gallerian och vi satt på första parkett.
Halv två kom vi på att det nog var en god idé att gå till själapoteket och köpa rödvin till kvällens samkväm, vilket vi alltså gjorde. Därefter var tanken att vi skulle gå in i lite affärer i gallerian eftersom Emelie hade ett oerhört starkt shoppingbehov, men jag var tvungen att låna toaletten på Krokodil först.

Tydligen var det en konsert klockan 14 på Krokodil som verkade spännande så vi fastnade där med lite äppelkaka i en timme eller så innan vi tog oss tillbaka till Ankars. Konserten var väldigt bra och vi kunde nog konstatera att så här mycket kultur får man inte ofta på en och samma dag!

Najs.

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag måste vara trött.
För jag fattar inegnting.
MVH
Ella - som fick ligga inatt.
Hej då.

2007-09-29 @ 18:35:23
URL: http://jagskaingetha.blogg.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0