Dessa snikna jävlar...

Gick en sommarkurs i somras. Den bästa kursen jag gått faktiskt. Sökte studiemedel för den, fick beviljat. 9200 kr skulle entrat mitt konto för ett bra tag sen om det inte var så att skolan (nämner inga namn, men det är en stor teknisk högskola med royal klang placerad i Sveriges huvudstad) segar med att bekräfta att jag gårr kursen. Så idag får jag ett meddelande från CSN. Ärendet om beviljad ansökan för denna studieperiod är avskrivet.

Då har det varit beviljat i en månad och jag lämnade studieförsäkran vid samma tidpunkt.

Det var dessutom 7 minuter efter att CSN´s telefontid gått ut för dagen som detta kom mig till känna, vilket resulterade i ett mindre sammanbrott.

Allt löser sig, det gör det alltid, jag hoppas bara att jag inte behöver överklaga utan bara kan göra en ny ansökan. Vet inte riktigt vem jag ska skylla på men CSN har ju alltid fel så jag kör på den linjen. Fan, jag är ju kårordförande, någon makt borde jag ju kunna utöva. Eller?

Blev bitter.

Ringde Ella. Hon påstår på sin blogg idag att hon inte vill ha något med bittra människor att göra. Men hon får faktiskt ta och älska mig idag ändå tänkte jag och öste ur mig all galla jag kunde komma på. Det var skönt.

Tror jag ska ha mens faktiskt, apropå det där lilla sammanbrottet. Måst bara betyda det.

Annars har dagen varit väldigt bra, lugn och skön med tid för promenad med gott sällskap i solen och de sprakande höstfärgerna. Vad vackert det kan vara.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0