Sovmorgon och pensionärsshopping

Idag var en stor dag. Jag hade sovmorgon till nio! Det betyder alltså att jag SOV ända till kl. 9, vilket i praktiken blev till 09:22 eftersom jag bara inte kunde ta mig upp innan. Så jag blev en kvart sen till körrepet, men ingen dog ju av det. Men vilka vibbar jag får av ålderdomen när jag inser att jag tycker det är soft (och inte bara soft, riktigt jävla soft) att få sova till nio. Häpp.  

Vi hade iallafall Carmina Burana-rep på förmiddagen och det var skoj. Sen blev det en skvätt galet jam i Aulan på eftermiddagen där jag lånade Görans trumpet och han satt vid ett piano så vi skulle kunna utföra lite improvisation. Då kommer Emil och Martin Fabian in och sätter sig vid flygeln och det andra pianot vilket gör att jag blir i extas och hoppar upp på ett bord och står där och försöker få de toner jag vill ur instrumentet (som jag verkligen verkligen inte kan spela).

Det var roligt. Det var musik.

På eftermiddagen satt jag och Ann-Sofie i Acusticum och höll på att säcka ihop av trötthet, så vi tog oss ut på en liten promenix i höstsolen. Eller snarare en liten för Ann-Sofie som skulle ha sånglektion strax därefter och en längre för mig som hade ärenden på stan. Det var ljuvlig. t. In på Apoteket för att fortsätta i pensionärsspåret: hämta ut recept, plocka donationskort och dessutom ta en sån där liten söt fyrkantig korg de har och fylla den med "bra att ha/det här behöver jag"-grejjer från Apotekets hyllor. Har ni inte lagt märke till deras korgar (hade inte jag heller förrän idag när jag för första gången nyttjade den) så rekommenderar jag skarpt ett besök in på närmsta Apotek!
Var så glad över att äntligen ha tandtråd hemma igen att jag var tvungen att slita upp förpackningen och använda den så fort jag kom hem...nördigt? Nä, för lite tandomsorg på sistone bara. Tänderna sitter ändå i samma kropp som själen. Tänk på det ni!

Tog den långa vägen hem, längs vattnet bakom Nolia och bort till Fåröbron. Mycket angenämt. Det tog andan ur mig där och då.

Efter ett kortare Kammarkörsrep tog jag mig till Ann-Sofie för tedrickande. Perfekt avslut på en bra dag! Vikten av att varva ner på kvällen påminner sig kan jag säga, så imorgon kväll ska bara vara en enda lång nedvarvning/laddning inför lördagen då det är invigningsdags för Studio Acusticum.


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0