Sex.

Någon smart människa har kommit på att man ska blogga sex gånger per dag för att hålla kvar sina läsare. Jag håller då inte kvar mina efter den mätningen. Sorry.

Var på kryssning nu tydligen, tisdag till onsdag. På båten var människor jag kände mig trygg omkring-poliser, brandmän och ambulanspersonal. Hmmm. Någon ställde den intelligenta frågan "var det jobbigt att inte kunna ragga?" och mitt svar (efter att ha tappat hakan för frågan var så himla underlig och orelevant) var lätt: nej. Klart det inte var "jobbigt", jag njuter ju fullt ut av och med min civila status!

Roligast var ändå att vi var sju tjejer som åkte, där ingen kände alla utan vi fick helt enkelt ta det som det kom. Härliga människor allihop och inget tjafs, bara partaj. Najs.

Men jag var trött på onsdagen. Det var inte mitt fel att dansgolvet inte stängde förrän 06:00. Och när Ella ville bjuda på frukostbuffé innan vi gick och la oss så tänkte jag att det är ju ändå tradition. Liksom. Och det var oerhört romantiskt att ha frugan på tu man hand medan solen gick upp över havet. 07:30 tror jag vi stöp i säng.

Och jag var trött på torsdagen också. Flög hem till norrland, solen sken och det värkte i ögonen av höstfärger och kyla. Underbart.

Och på fredagen var jag ännu tröttare. Tog lite sovmorgon. Gjorde lite LUA i bibblan. Drack mycket kaffe ur den fina fina termosen, gick på två konserter. Annie sjöng som en gudinna och Lisa var virtuos på orgel minsann. Sen blev det ICA-pizza, finvin och drinkar med Ann-Sofie till sena natten. Vi pratade på och det var härligt.

Lördag. Trött också. Blev väckt av en lika trött Ella kvart i tolv, sen blev det kaffe på stan och lite fönstershopping med Ann-Sofie. Höstsol, höstsol. Speciellt vackert vid vattnet.

Personalen på Wayne´s kan inte göra cappuccino. Men vi drack ändå upp deras tredje försök efter våra klagomål. Vad är svårt med 1/3 av varje?



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0