Parfenomenet

Det uttalas inte parf-enome-net.
Inte heller parfen-omen-et.
Utan par-fenomenet.

I Microsoft Word skulle det antagligen vara en röd, bubblande linje under ordet.


Haha, jag bara måste berätta något som roade mig idag. Först och främst ska jag nämna att det har bildats otroligt mycket nya par på skolan den här hösten, det är helt galet! Jag tillhör ju dessa par iof, men kan ändå fascineras av beteendena som tydligen ska komma på köpet när man blir ihop. Vi snackar gemensamma matlådor, umgänge med vänner max en kväll i veckan (kanske drar man ihop någon förfest en fredag så man kan slänga in alla vänner samma kväll) för resten av tiden är tillägnad den man är tillsammans med, införskaffande av någon pryl som på något underligt sätt verkar ha samma funktion som någon slags viharbaravaritihopenochenhalvveckamenvillvisavårgemenskapfastdetärförtidigtförförlovning-grej. Det kan vara likadana cyklar, någon plojgrej från coolstuff.se eller likadana mössor. T.ex. Mycket pussande och gullande i korridorer och gemensam planering av dagen (luncher, raster, hemgång, m.m.). Jag ska erkänna att även jag och min karl (haha, tycker "karl" är så otroligt skoj så jag måste använda det...hehe) anammar lite av detta. Men på en schysst nivå måste jag ändå få tillägga.

Så, till det roliga. Jag och W står i korridoren och möter en kompis (hoppas du inte tar illa upp här Venla, jag tycker bara det var himla underhållande). Vi snackar lite, jag frågar hur det är och då kommer motfrågan: hur mår ni då? Ni. Haha!

På kåren, tre timmar senare, möter vi David. Samma fråga: Hur mår ni? Ni! Hahaha!

Då kunde jag inte hålla mig längre, vad vill personen som frågar veta egentlig? Att svara på frågan "hur mår ni?" kan ju bli lite privat. Typ: jo, vi har väl haft det lite kämpigt ett tag nu men det börjar reda upp sig. W var så jävla tjafsig förre veckan och jag hotade med att göra slut om han inte skärpte sig men nu har vi nästan rett ut allt.

För undrar personen hur jag mår och hur W mår så går det jättebra att ta det med oss en och en. Alltså, även om jag står bredvid W så får du fråga honom Hur mår du? Jag är rätt säker på att det gäller vice versa också. Vi talar gärna för oss själva. Eeehh...ja. Fast vi är ihop.





Jag är ju trots allt dotter till en lingvist.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0