Ledighet.

Jag har jullov. Sovmorgnar, dejter med gamla vänner, mys med familj och katt är vad som fyller mina dagar. Och långpromenader. Änderna i Åkers kanal är rätt söta faktiskt.

Julafton var fin, gick på midnattsmässan i Österåkers kyrka med Linda och hennes mamma. Fick vad som kommer bli en fantastisk resa i julklapp av Mamalou. Lugn och skön jul, vi spelade till och med spel! Träffat Anna, Hedda, Patrik & Lisen, Linda och Pia. Ljuvligt. Imorgon drar jag min kos till Snäcksjön och därmed min livsoas. Ella, Matilda och Mamalou kommer sänka min puls en aning. Det vet jag.

Juldagen innebar lunch med Hedda och Anna innan vi alla tre totaldäckade i Annas soffa halv fem på eftermiddagen. Sen laddade vi med vin och drog iväg på Mia och Jennifers mysmiddag. Vi tre blev kalas, de andra drack päronsoda. Hedda hade ny mobil och den fyllde vi med videoklipp som aldrig ska få ses på youtube. Men det var roligt. Hedda sov över och vi pratade länge om livet innan vi till slut somnade.

Annandagen var roligast på tv4+ där det visades 13 Dr.Phil-avsnitt på raken. Dagen avslutades hos Tintin och Tompa, te och chicago var en lyckad kombination. Min svåger som aaaaaaaldrig förlorar i kortspel (citat: Det är så konstigt, alltså, jag förlorar aaaaldrig i kort!) vann inte en enda av de två spelen vi spelade. Hmmm. Märkligt. Men jag som inte ens hade koll på att par och triss heter kåk vann första spelet, hehehe. Gjorde mitt bästa för att riktigt gnugga in det i hans ego resten av kvällen. Lite elakt, jag vet.

I torsdags sov jag till halv ett. Sen satt jag med gott samvete i soffan och tittade på allt från svt-dokumentärer till Oprah i fyra timmar innan Hedda kom och repade sina grejjer till de stundande proven till scenskolan. Anna, mamma och pappa kom så småningom och vardagsrummet blev till en liten kultursalong med teater och musik från det ostämda pianot i kombination med min täppta sångröst. Efter det drog jag, Anna och Hedda iväg till Lisen&Patrik på glöggkväll. Tre flaskor glögg dracks inte upp utan byttes efter ett tag ut till vitt vin. Vi pratade om allt möjlig och busade med Rocky, deras vovve som tyckte det var toppen med så många lektanter. Kom väl därifrån vid ett och än en gång dröjde det innan jag och Hedda somnade för vi kom in på så intressanta samtalsämnen. Det var underbart att ha dig här!

Fredag: Gick upp tidigt, halv elva, och tittade på en dokumentär på SVT om en kille i min ålder som en dag hamnade i ett tillstånd där kroppen inte längre kunde hantera hans trauman, vilket innebar att han fick minnesförlust. Tårar och hopp om vartannat. Sen blev det långpromenad runt Norrö innan jag drog till Täby C och träffade Pia för en latte som blev bh-provning och en till latte. Uuuunderbart! Nu känner jag oset från köket, det vankas mysmiddag med föräldrarna.

Bilder kommer, ska bara sålla lite...

God fortsättning!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0